Potęga ukryta w emotikonach

W jaki sposób te małe ikonki wpływają na społeczeństwo?

Nowoczesne media to przede wszystkim internet. Globalna sieć pełna śmiesznych kotów, memów i tzw. emotek, czyli ikon wyrażających emocje użytkowników. Wymienione elementy są silnie zakorzenione w znanym dzisiaj obliczu internetu i choć oprócz nich znaleźć tam można mnóstwo wartościowych rzeczy, zmieniają całkowicie odbiór całości. Czy emotki to coś złego? Ich pierwotnym zamysłem było ubarwianie wypowiedzi poprzez dodawanie do nich  elementu przymrużenia oka bądź subtelnego uśmiechu. Miały sygnalizować żart lub niezbyt poważne słowa, i tak na początku było. Później jednak pojawiło się wiele różnych odmian emotek, jak również ich wersji graficznych. Mnogość „sposobów wyrazu” doprowadziła do tego, że emotki na stale zagnieździły się w swoistym języku właściwym dla internetu. Obecnie można spotkać wypowiedzi składające się wyłącznie z takich znaków, a typowe zdanie zapisane w internecie zawiera przynajmniej jedną emotkę.

Znak czasów

Używanie tego typu znaków umożliwia poprawę jakości komunikacji, ale tylko wtedy, gdy są wykorzystywane rozsądnie i bez przesady. Nie powinny wypierać słów ani emocji z tego, jak się wypowiadamy, ewentualnie je podkreślać. Chociaż wszelkiego rodzaju serwisy społecznościowe wręcz zachęcają do minimalizowania reakcji poprzez stosowanie krótkich i zwięzłych „fajne” czy „lubię to”, wykorzystywanie oprócz tego zwykłych form wypowiedzi jest bardzo wskazane i cenione. Można korzystać z emotek i nie przesadzać z tym, przez co zyska się dodatkową formę w tworzeniu zdań, rozszerzając je o kolejne możliwości wyrazu.

Nowe technologie

Inteligencja decyzji

Każdego dnia, każda organizacja podejmuje wiele decyzji biznesowych. Trend związany z inteligencją decyzji to forma praktycznego podejścia do usprawnienia metody i sposobu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, poprzez modelowanie procesów decyzyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i procesu uczenia się. Bazując na wcześniejszych procesach i podjętych decyzjach, inteligencja decyzyjna wspiera ludzi w podejmowaniu decyzji. Automatyzacja procesu decyzyjnego przebiega w oparciu o przeprowadzanie symulacji, analizę danych, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Hiperautomatyzacja

Trend, który od paru lat pojawia się w zestawieniach Gartnera. Polega na kompleksowym użyciu oprzyrządowania z zakresu sztucznej inteligencji, automatyzacji oraz Business Intelligence, która ma na celu przeprowadzenie cyfrową transformację przedsiębiorstwa. Hiperautomatyzacja umożliwia skalowalność, obsługę zdalną oraz zmianę samego modelu biznesowego.

Projektowanie rozwiązań Al

Ta moda również nie pojawia się po raz pierwszy w zestawieniach. Zwłaszcza w ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji bardzo przyśpieszył: czynności, wykonywanych przez programy w zastępstwie za ludzi jest teraz całe mnóstwo. Problem jednak stanowi odpowiednie ich zaprojektowanie, utrzymanie oraz zarządzanie, tak aby zapewniły najlepszą wartość dla przedsiębiorstwa. Dlatego też warto rozważyć pojawiające się na rynku rozwiązania “pod klucz”.

Data Fabric

Dane stanowią nieodłączny element w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Ogromna ilość przetwarzanych danych powoduje konieczność szybkiego i usystematyzowanego dostępu do źródeł ich występowania.

Nowe metody tworzenia sieci typu Data Fabric rozwijają się w oparciu o międzyplatformowy dostęp do zintegrowanych źródeł danych, gdzie użytkownicy mają możliwość do udostępniania i zarządzania potrzebnymi danych w wielu procesach biznesowych.

Nakład pracy związany z przetwarzaniem i analizą danych ulega znacznemu zmniejszeniu, za sprawą procesów uczenia się i przyszłych rekomendacji, wykorzystując w tym celu zmieniające się dane.

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

2 komentarze

  1. Emotki dominują w wypowiedziach młodych osób. Są obecne wszędzie, ale najwięcej pojawia się chyba w swobodnej rozmowie. Nieraz przez to brakuje słów.

  2. W niektórych serwisach istnieją emotki przypisane tylko do nich. Są później rozpoznawalne przez osoby na całym świecie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *