Potęga ukryta w emotikonach

W jaki sposób te małe ikonki wpływają na społeczeństwo?

Nowoczesne media to przede wszystkim internet. Globalna sieć pełna śmiesznych kotów, memów i tzw. emotek, czyli ikon wyrażających emocje użytkowników. Wymienione elementy są silnie zakorzenione w znanym dzisiaj obliczu internetu i choć oprócz nich znaleźć tam można mnóstwo wartościowych rzeczy, zmieniają całkowicie odbiór całości. Czy emotki to coś złego? Ich pierwotnym zamysłem było ubarwianie wypowiedzi poprzez dodawanie do nich  elementu przymrużenia oka bądź subtelnego uśmiechu. Miały sygnalizować żart lub niezbyt poważne słowa, i tak na początku było. Później jednak pojawiło się wiele różnych odmian emotek, jak również ich wersji graficznych. Mnogość „sposobów wyrazu” doprowadziła do tego, że emotki na stale zagnieździły się w swoistym języku właściwym dla internetu. Obecnie można spotkać wypowiedzi składające się wyłącznie z takich znaków, a typowe zdanie zapisane w internecie zawiera przynajmniej jedną emotkę.

Znak czasów

Używanie tego typu znaków umożliwia poprawę jakości komunikacji, ale tylko wtedy, gdy są wykorzystywane rozsądnie i bez przesady. Nie powinny wypierać słów ani emocji z tego, jak się wypowiadamy, ewentualnie je podkreślać. Chociaż wszelkiego rodzaju serwisy społecznościowe wręcz zachęcają do minimalizowania reakcji poprzez stosowanie krótkich i zwięzłych „fajne” czy „lubię to”, wykorzystywanie oprócz tego zwykłych form wypowiedzi jest bardzo wskazane i cenione. Można korzystać z emotek i nie przesadzać z tym, przez co zyska się dodatkową formę w tworzeniu zdań, rozszerzając je o kolejne możliwości wyrazu.

Nowe technologie

Przekształcenia w łańcuchach dostaw

Trudna sytuacja związana z pandemią COVID-19 wymusiła konieczność wprowadzenia zmian na wszystkich etapach funkcjonowania firmy produkcyjnej. Wiele usprawnień jest związanych z szybkim i bezproblemowym transportowaniem materiałów czy produktów gotowych. W badaniu oceny zmian wywołanych koronawirusem aż 97% respondentów potwierdziło bowiem, że miał on niesamowicie duży wpływ właśnie na łańcuchy dostaw.

Co można zrobić, aby usprawnić transport i ułatwić tym samym funkcjonowanie fabryk przyszłości? Rozwiązaniem ponownie okazuje się wdrażanie nowych technologii. Dzięki zastosowaniu internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, logistyka staje się prostsza i szybsza. Poprzez powstawanie inteligentnych magazynów czy automatyzowanie niektórych przejazdów, pojawiające się problemy mogą zostać szybko wyeliminowane.

Sprawiedliwość społeczna w fabrykach przyszłości

Coraz więcej firm decyduje się na podejmowanie działań związanych z walką przeciw uprzedzeniom, wykluczeniu społecznemu i nierównemu traktowaniu. Niezbędny jest w tym obiektywizm i wiarygodność w podejmowaniu działań, a także spójność i odpowiednie zaangażowanie. Trzeba bowiem pamiętać, że nawet najlepsze systemy i technologie nie będą w pełni użyteczne, jeśli ich działanie nie będzie wspierane czy monitorowane przez człowieka.

W związku z tym firmy produkcyjne powinny dbać o to, żeby pracownik czuł się potrzebny i traktowany z należytym szacunkiem. Powinien zauważać, że jego praca jest istotna, a współpracująca z nim maszyna – jest dla niego wsparciem, a nie zagrożeniem, które może wyeliminować go z miejsca pracy. Ważne jest więc nie tylko zachowanie pozytywnych relacji między ludźmi, ale także zrozumienie roli stosowanych technologii.

Przedsiębiorstwa rozproszone

W tym roku Gartner idzie o krok dalej zastępując chmurę rozproszoną przedsiębiorstwami rozproszonymi. Przedsiębiorstwa, które przyjmują hybrydowe modele pracy zatrudniają pracowników, którzy są średnio o 30% bardziej produktywni niż ich odpowiednicy w biurze. Rozproszona siła robocza jest najskuteczniejszym sposobem na zbudowanie firmy XXI wieku, ponieważ pozwala ona na większą autonomię pracowników, zwiększoną produktywność oraz większe zaangażowanie.

Total Experience

Z tą strategią również mieliśmy już styczność w poprzednich zestawieniach. Opisuje aspekty wrażeń i doświadczeń wszystkich użytkowników w kontekście organizacji. Teraz, jak nigdy wcześniej, widać jak doświadczenia poszczególnych grup w organizacji i wokół niej przeplatają się i oddziałują na siebie wzajemnie. Pracownicy od dawna funkcjonujący w trybie zdalnym potrzebują ciągłego ulepszania procedur oraz systemów, tak, aby ich praca stała się efektywniejsza. Klienci, z kolei, cały czas podnoszą swoje wymagania, oczekując usług oraz produktów tak samo dobrych, a nawet lepszych niż przed pandemią.

System autonomiczny

Wśród trendów znajdziemy również samodzielnie zarządzane systemy fizyczne lub programowe. Na podstawie swoich środowisk uczą się i dynamicznie modyfikują własne algorytmy tak, aby zoptymalizować swoje zachowania w złożonych ekosystemach. Obecnie używane systemy są w stanie sprostać nowym wymaganiom i sytuacjom, optymalizować wydajność i chronić przed atakami bez interwencji człowieka.

2 komentarze

  1. Emotki dominują w wypowiedziach młodych osób. Są obecne wszędzie, ale najwięcej pojawia się chyba w swobodnej rozmowie. Nieraz przez to brakuje słów.

  2. W niektórych serwisach istnieją emotki przypisane tylko do nich. Są później rozpoznawalne przez osoby na całym świecie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *