Terminale dotykowe POS

Terminale dotykowe stanowią zamknięty w jednej obudowie komputer klasy PC z monitorem i nakładką dotykową. Dzięki odpowiednio wykonanej obudowie gwarantują bardzo dobrą stabilność i niską awaryjność. Ładny wygląd i brak kabli wystających z obudowy pozwala umieścić je nawet w najelegantszym wnętrzu luksusowej restauracji.

Ekrany dotykowe zapewniają szybki dostęp do systemów komputerowych bez pośrednictwa interfejsu tekstowego. Są produkowane ze szkła lub podobnego materiału o utwardzonej powierzchni. Wykazują dużą odporność na kurz, pył, tłuszcze i ciecze. Są na tyle wytrzymałe, że potrafią sprostać nawet bardzo trudnym warunkom środowiskowym. Ekran dotykowy jest z natury prostym interfejsem w użyciu, redukuje czas szkolenia tym samym zmniejszając koszty wdrożenia.

  • sklepy, punkty sprzedaży i punkty usługowe: szybkość i łatwość obsługi, oszczędność miejsca, możliwość organizowania ciekawych prezentacji towarów
  • gastronomia – bary, puby, fast foody: szybka i łatwa obsługa, dobre przy częstych zmianach personelu,odporność na zabrudzenia, oszczędność miejsca
  • firmy i przedsiębiorstwa: kontrola dostępu, lista obecności, informacje dla pracowników
  • przemysł ciężki: automatyka produkcji, zamiast planszy z przyciskami tylko ekran monitora, czystość, łatwość obsługi nawet w rękawiczkach
  • banki, firmy ubezpieczeniowe: informacje o stanie kont, regulaminy, oferta szczegółowa o usługach
  • optycy: zastępują lustro, możliwość zobaczenia się w nowych okularach z przodu, z profilu
  • przemysł farmaceutyczny i spożywczy: zachowanie czystości, szybka obsługa
  • medycyna: przychodnie, gabinety lekarskie i kosmetyczne: panele sterowania do specjalistycznego sprzętu np. kardiomonitory w szpitalach, recepcje – bazy danych
  • hotele, pensjonaty: rejestracja, informator o regionie, dostęp do internetu
  • salony fryzjerskie: z pomocą kamery demonstracje rezultatu, zachęcenie do korzystania z usług
  • salony samochodowe: uatrakcyjnienie prezentacji oferty, możliwość specyficznego przedstawienia informacji szczegółowych
  • punkty fotograficzne: samoobsługowe kioski-laboratoria słuzące do wywoływania zdjęć
  • kina, teatry: oferta, reklama
  • dom, szkoła: głównie z myślą o osobach niepełnosprawnych, do nauki obsługi komputera lub konkretnych programów
  • muzea, biblioteki: informatory, możliwość odtwarzania prezentacji oraz reklam
  • hotele, pensjonaty: rejestracja, informator o regionie, dostęp do internetu
  • kolej, PKS, lotniska: punkty informacyjne o połączeniach i wolnych miejscach, kioski z dostępem do internetu, miejsce na reklamę
  • targi, wystawy: katalogi z wystawcami, możliwość wyświetlania reklam, kioski informacyjno-demonstracyjne dla wystawiajacych się
  • wypożyczalnie video: katalogi, reklamy filmów, nowości
  • stacje benzynowe: informator o usługach, dostęp do internetu, mapy, plany dojazdów do różnych miejsc, programy lojalnościowe
  • informacja turystyczna: miejsca z publicznym dostępem, m.in. urzędy, dworce, lotniska, centra miast

Umieszczone w punktach sprzedaży dotykowe terminale POS usprawniają i przyśpieszają obsługę klienta. Za sprawą oprogramowania, wszystkie elementy systemu POS, tj. terminal POS i urządzenia peryferyjne, mogą się porozumiewać. System POS zapisuje wszelkie zmiany związane z zamówieniami i sprzedażą. Potrafi też przekazać je odpowiednio systemom magazynowym (WMS) czy produkcyjnym, co ma spore znaczenie chociażby w restauracjach.

Terminal POS to najważniejsza część systemu POS

Terminal dotykowy, to niewielki dedykowany komputer, obsługiwany przez sprzedawcę (kelnera, recepcjonistę). Stanowi główny element systemu POS. Ma służyć do wprowadzania niezbędnych danych i rejestrowania sprzedaży. Oczywiście, terminale POS między sobą się różnią (chociażby odpornością na zalania wodą) ze względu na zastosowaną technologię ekranu.

Najczęstsze, bo najwygodniejsze, są terminale z panelem dotykowym. Oczywiście, czasem stosuje się też terminale ze zwykłą lub specjalistyczną, programowalną klawiaturą. Szczególną wagę podczas zakupu zwraca się na podzespoły – gdyż od ich doboru zależy stabilność oraz szybkość działania całego systemu.

Nowe technologie

Przekształcenia w łańcuchach dostaw

Trudna sytuacja związana z pandemią COVID-19 wymusiła konieczność wprowadzenia zmian na wszystkich etapach funkcjonowania firmy produkcyjnej. Wiele usprawnień jest związanych z szybkim i bezproblemowym transportowaniem materiałów czy produktów gotowych. W badaniu oceny zmian wywołanych koronawirusem aż 97% respondentów potwierdziło bowiem, że miał on niesamowicie duży wpływ właśnie na łańcuchy dostaw.

Co można zrobić, aby usprawnić transport i ułatwić tym samym funkcjonowanie fabryk przyszłości? Rozwiązaniem ponownie okazuje się wdrażanie nowych technologii. Dzięki zastosowaniu internetu rzeczy, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, logistyka staje się prostsza i szybsza. Poprzez powstawanie inteligentnych magazynów czy automatyzowanie niektórych przejazdów, pojawiające się problemy mogą zostać szybko wyeliminowane.

Zmiany w podstawach działania

Tradycyjne sposoby prowadzenia i funkcjonowania firmy produkcyjnej odchodzą w zapomnienie. Już na poziomie absolutnych fundamentów działania należy wprowadzać zmiany. Szczególne znaczenie mają wszelkie modernizacje stosowanych systemów teleinformatycznych czy rozwiązań opartych o chmury obliczeniowe.

Jednym z elementów, który zyskuje coraz większą popularność, jest outsourcing niektórych zadań, do tej pory wykonywanych wewnątrz przedsiębiorstwa. Poprzez delegowanie aktywności na zewnątrz organizacja może skupić się na realizacji postawionych sobie celów, nawet w przypadku braku osób o wystarczających kompetencjach.

Inteligencja decyzji

Każdego dnia, każda organizacja podejmuje wiele decyzji biznesowych. Trend związany z inteligencją decyzji to forma praktycznego podejścia do usprawnienia metody i sposobu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, poprzez modelowanie procesów decyzyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i procesu uczenia się. Bazując na wcześniejszych procesach i podjętych decyzjach, inteligencja decyzyjna wspiera ludzi w podejmowaniu decyzji. Automatyzacja procesu decyzyjnego przebiega w oparciu o przeprowadzanie symulacji, analizę danych, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Hiperautomatyzacja

Trend, który od paru lat pojawia się w zestawieniach Gartnera. Polega na kompleksowym użyciu oprzyrządowania z zakresu sztucznej inteligencji, automatyzacji oraz Business Intelligence, która ma na celu przeprowadzenie cyfrową transformację przedsiębiorstwa. Hiperautomatyzacja umożliwia skalowalność, obsługę zdalną oraz zmianę samego modelu biznesowego.

Projektowanie rozwiązań Al

Ta moda również nie pojawia się po raz pierwszy w zestawieniach. Zwłaszcza w ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji bardzo przyśpieszył: czynności, wykonywanych przez programy w zastępstwie za ludzi jest teraz całe mnóstwo. Problem jednak stanowi odpowiednie ich zaprojektowanie, utrzymanie oraz zarządzanie, tak aby zapewniły najlepszą wartość dla przedsiębiorstwa. Dlatego też warto rozważyć pojawiające się na rynku rozwiązania “pod klucz”.

Ciekawy podcast o technologii

IM24 Podcast to miejsce, w którym zdobędziesz wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Posłuchasz o tym jak bezpiecznie poruszać się w świecie internetu i jak uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji oraz przykrych niespodzianek.

Słuchaj na https://im24podcast.pl/

Polecane odcinki:

One comment

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *